topflashv1

Den ekonomiska föreningen Njord Norra Bohuslän skapades vid ett konstituerande sammanträde 20 juli 2007, i gamla Tingshuset i Tanumshede. Men arbetet innan hade pågått under flera år.
Det handlade om att skapa ett lokalt varumärke, som kunde ta vara på det unika i den nordbohuslänska traditionen. Pionjärerna hade visionen klar för sig

Vision:

Att kunna fortsätta att bo och leva i Norra Bohuslän.
Att kommande generationer också ska kunna bo och leva här.
Att lämna över en bra miljö till kommande generationer.
Att ta vara på det goda som livet har att erbjuda.
Att bruka men inte förbruka naturen.

Vägen dit:

Varumärket Njord är en hjälp på vägen dit. Genom varumärket visar vi på att kvalitet och uthållighet lönar sig. När vi valde hällristningsskeppet som symbol för Njord var det just för att visa att fiske förekom här redan för tusentals år sedan och vi vill att det ska så förbli tusentals år in i framtiden också.

Genom samarbete, ömsesidigt förtroende och genuint kvalitetstänkande.